minimal | v0.01a

2009. július 18., szombat

Fejtörés

Most éppen azon jár az eszem, lehet-e ma (mondjuk 2009 őszén) Magyarországon egyetemi konferencia előadást tartani egy (nem magyar) nagyváros melegfesztiváljáról? Természetesen a diavetítés nem megkerülhető, de azért az előadó reményei szerint sikerülhet a nevezett (és még csak gondolati síkon létező) esettanulmánynak valamiféle antropológiai értelmezést, kommunikációelméleti keretet adni, ha már éppen ez annak a bizonyos konferenciának a témája.
Kételyeim:
"álef" - Befogadnának-e a szervezők egy ilyen témát?
"bét" - A (mondjuk így) rendhagyó téma nem kisebbíti eleve a tanulmány esetleges tudományos értékeit?
"gimel" - Nem lehetséges, hogy az egészet egyfajta "tudományos coming out"-ként értelmezi majd a becses szakmai hallgatóság?
"dálet" - És ha igen, az vajon milyen lehetőségekből zárja ki később az előadót automatikusan?
"hé" - Tényleg ennyire "bevállalós" lennék?
Na, mielőtt elfogyasztanám az ábécé (vagyis az álefbét) betűit, kommentelésre bocsátom fel a dologot.
:)

6 megjegyzés:

  1. én a gimel és dálet pontok miatt nem igazán csinálnám, de ez csak én vagyok és én nyuszi vagyok ilyen dolgokban ugye.
    viszont ha a bét-et nézzük, akkor meg szerintem épp hogy egy izgalmas/új/ahogy te is mondtad rendhagyó kontextusba helyeznéd az egészet, ezzel álef: befogadnák igen, sőt.

    VálaszTörlés
  2. én sem tenném. élménybeszámoló baráti körben rendben van, de a mai magyar valóság még - gyanítom - nem áll készen az ilyesmire...kivéve mondjuk a CEU-t...

    VálaszTörlés
  3. hát köszönöm... még töröm rajta a fejem :)

    VálaszTörlés
  4. álef - ezt ők tudják. Ha nem, az őket minősíti.

    bét - eleve nem. Attól függ, hogy csinálod meg. Ezt te tudod.

    gimel - több mint valószínű. Ezt megint neked kell mérlegelned. Meg azt is, hogy ez a téma tényleg a te területed-e. Ha nem, akkor nem érdemes kockáztatnod miatta. Ha igen, akkor meg úgyis elkerülhetetlen lesz.

    dálet - tekinthetünk-e vajon lehetőségként (és nem inkább langyos ingoványként) a mai magyar tudományos életre? Vajon tényleg olyan emberek akarunk-e lenni, akiknek az ebben részt vevő potentátok határozzák meg a mozgásterét?

    hé - szintén te tudod.

    Ha ez szívügyed, akkor semmiképp se mondj le róla. Ha nem, akkor mérlegelj, szerintem. Meg úgy általában két dolgot csinálhatunk a világgal: alkalmazkodhatunk hozzá vagy megpróbálhatjuk alakítani. Az utóbbihoz valóban bevállalósabbnak kell lenni...

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm Tony. Olyan jó lenne tudni, hogy vajon mit is tudok én valójában. :) De elgondolkodtatott, amit írtál.

    VálaszTörlés
  6. alef, bet, gimel, dalet, hé - vatevör - ha színvonalasan megcsinálod, ha elcsattan majd a szájentifik csattanó, ha a fal adja majd nekik tudományosan a másikat - akkor az bizony egy elegáns gimel lesz.

    VálaszTörlés